środa, 25 września 2013

Naklejki czyli najprostsze ozdoby scrapowe :)

Witajcie,

Dziś chcę zatrzymać nieco dłużej przy naklejkach, czyli najprostszej ozdobie scrapowej :) Naklejek jest kilka rodzajów: papierowe, tekturowe, epoksydowe, z efektem 3D, materiałowe i inne. Naklejki różnią się też sposobem wycięcia motywu, są albo z taką białą otoczką, dzięki czemu można je fajnie wyróżnić na tle ciemnego papieru, albo bez otoczki, co pozwala płynnie wkomponować dany motyw w resztę pracy. 

Naklejki 3D są złożone z kilku warstw, jedna na drugą nałożone za pomocą kosteczek dystansujących, czego niestety nie widać na zdjęciach przedstawiających produkt na stronie sklepu. Efekt jest bardzo ciekawy, mamy wrażenie przestrzenności obrazka:


Naklejki tekturowe są grube, zazwyczaj dopasowane są kolorystycznie do danej kolekcji papierów, lubię ich używać ponieważ nadają pracy głębi. Tu na przykład wykorzystałam piękne tekturowe róże na okładce albumu:


tu tekturowa gruba jest ramka zawijasowa wokół zdjęcia (przecięłam ją pół), a nad nią papierowa płaska naklejka z różą z tej samej kolekcji:


A tu ciekawa tekturowa naklejka z różą z kolekcji Prima:


Naklejki papierowe można kupić na dużych arkuszach 30x30, świetnie sprawdzają się przy większych projektach, jak albumy, gdy chcemy ozdobić nimi kilka stron w spójny sposób i w jednym stylu. Mnie ostatnio zachwyciły naklejki Echo Park z rewelacyjna grafiką i motywami dziecięcymi :)

  

Poniżej kilka ujęć z albumów, w których wykorzystałam te naklejki właśnie:





A albumy w całości znajdziecie na moim blogu - tu dla chłopca, a tu dla dziewczynki :)

Mam nadzieję, że udało mi się przybliżyć Wam nieco temat naklejek - w razie pytań piszcie śmiało :) Zachęcam Was także do wypróbowania różnych rodzajów dostępnych w Scrapku, by wybrać te, które pasują do Waszych projektów najlepiej :) Pozdrawiam, Magda.



2 komentarze:

  1. fajne - nie wiedziałam, że istnieją takie naklejki :))) - na pewno kiedyś sobie takie zakupię...
    a albumy śliczne :)))

    OdpowiedzUsuń

Dziękujmy za odwiedziny na naszej stronie i pozostawiony komentarz :)