środa, 5 września 2012

Lekcja nr 2 - Jak czarować dziurkaczami ?

Witajcie po raz drugi w naszej OLD SCHOOLOWEJ szkółce !!!
Wakacje się skończyły, pora zabrać się do roboty.....
Proszę zatem zapisać w zeszytach :

Lekcja nr.2

Temat : " Jak czarować dziurkaczami ?"

Sklepowe półki kuszą różnorodnymi dziurkaczami brzegowymi.
Wzory są cudowne,niestety czasami ich cena  przerasta nasze możliwości.
Już dawno jednak odkryłam jak nie wydając całej wypłaty męża na te cudeńka,
mieć całe mnóstwo  wzorów!
Wykorzystuję do tego dziurkacze narożne i wycinające pojedyncze kształty.
Zaraz Wam pokażę jak użyć takiej magii :)

sposób nr.1- wykorzystanie dziurkaczy narożnych.
-zdejmujemy z dziurkacza plastikową osłonkę zamieszczoną od spodu,


-teraz odwracamy dziurkacz "do góry nogami" i wycinamy kształt z samego brzegu  paska papieru, który chcemy wykorzystać
-powielamy wycinanie uważnie patrząc, gdzie skończył się poprzednim wycięty wzór i starając się go równo kontynuować
-tak to powinno wyglądać:
-nasz wycięty motyw może mieć dowolną długość, zależnie od naszych potrzeb,
prawda, że proste? :)

sposób nr.2 - wykorzystanie dziurkaczy wycinających kształty

-im mniejszy motyw tym lepszy efekt :)
-bierzemy pasek papieru, który chcemy wykorzystać
-wycinamy wzór w pasku zachowując podobne odstępy
-dalszą pracę wykonujemy nożyczkami zwykłymi, lub nożyczkami ozdobnymi
- a tak wygląda skończony pasek 
Gotowy border w serduszka :)

***
A tu już przykładowa karteczka z wykorzystaniem pierwszego sposobu:

Ale to nie wszystko!
Wiele inspiracji znajdziecie na Pinterest, skąd są poniższe zdjęcia. 
Klikając na "adres foto" przejdziecie do strony ze szczegółowym kursikiem na dany ozdobę :)
Także Was zachęcamy do poszukiwań w sieci!

Narożne dziurkacze pomogą nam wyciąć ramki i serwetki....
corner punch doilies

A co powiecie na dziurkaczowe chorągiewki?
Corner Squeeze Punch Projects

I jeszcze kilka pięknych kwiatków wyczarowanych za pomocą dziurkaczy
Corner Punch Flowers Tutorial 
using corner punch
  
a na koniec śliczna dziurkaczowa zakładka do książki, oryginalna prawda?
bookmark corner with punch

Mam nadzieję, że dzisiejsza lekcja będzie dla Was pomocna i bardzo inspirująca :)

Jeśli macie pomysły co można jeszcze wyczarować z dziurkaczy lub jak sobie poradzić bez nich,
czekam na Wasze pomysły na e-mail : barbara_g84@o2.pl
Postaramy się je regularnie publikować 
a autorzy najciekawszych kursów 
będą nagradzani przez sklep Scrapek.pl atrakcyjnymi zniżkami na zakupy :)
(ważne by zdjęcia były estetyczne, wyjaśniały krok po kroku dany kurs, a opisy jasne i zrozumiałe).


***
Po ostatniej kwiatowej inspiracji napisała do nas Selennea - Dominika
która pokazała ,w jaki sposób sama tworzy piękne kwiatki.
Popatrzcie jakim pomysłem się z Nami podzieliła:
Potrzebne rzeczy:
- klej,
- nożyczki,
- ołówek,
- papier śniadaniowy,
- dowolnie wybrany tusz/tusze,
- mały kartonik,
- coś do odrysowania koła.
Na początku wycinamy kółeczka (moje miały wielkość około 2cm, można zrobić większe lub mniejsze wedle uznania). Nie liczyłam ile ich zrobiłam, ponieważ na każdego kwiatka zużyłam inną ilość. Z resztą kółeczka zawsze można dociąć :)
Później kółeczko zginamy w połowie i nakładamy środkiem na ołówek, lub szpikulec, grubszą wykałaczkę i zwijamy je. Ja wykorzystuję ołówek, ponieważ najwygodniej mi się na nim skręca i powstają ładniejsze kształty przyszłych płatków.
Zwinięte płatki na bieżąco przyklejamy do kółeczka wyciętego z kartonika. Dla ułatwienia można zaznaczyć sobie kropeczkę na środku kartonika i przyklejać.
Po naklejeniu pierwszej warstwy dookoła, nakładamy dalej do góry "zamykając" całą kopułkę. Skończonego kwiatka tuszujemy po samych brzegach
Wersja druga: płatki lekko po-tuszowałam niebieskim tuszem, nałożyłam tylko pierwszą warstwę płatków, środek przygniotłam końcówką ołówka, przekułam i dodałam ćwieka na środku.
I ostatnia propozycja. Do po-tuszowanych na niebiesko kółeczek dodałam jeszcze drugi kolor. Reszta kroków jak przy pierwszym kwiatuszku.
 a tu już efekt końcowy. Pierwszy biały kwiatuszek po-tuszowany na samych brzeżkach dwoma tuszami. Drugi niebieski z ciemnym ćwiekiem i trzeci dwu kolorowy.

Piękne, prawda? :)))
Dominiko, serdecznie Ci dziękujemy za to, że podzieliłaś się z nami Swoim kursikiem :)

Serdecznie pozdrawiamy i życzymy głowy pełnej pomysłów!
Zespół Scrapek.pl

9 komentarzy:

  1. Musze spróbować - szkoda jednak, że kurs bez zdjęć

    OdpowiedzUsuń
  2. już poprawione :) kurs ze zdjęciami oczywiscie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. super sprawa :) bardzo się cieszę, że jest takie miejsce, gdzie osoba zupełnie początkująca (czyli ja:P) może podglądać różne przydatne triki. pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam 3 wzory dziurkacza narożnego, ale ani jeden nie potrafi wyciąc takich cudów.
    ... Bo to dziurkacz 3w1 :D I wycina tylko rogi papieru :D
    Szkoda

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudo! Wspaniałe te kwiaty i jakie proste! :) Zaraz chyba pójdę sobie trochę narobić ^^ A Wasz kursik z dziurkaczami też świetny, bardzo dziękuję za inspiracje :)
    Pozdrawiam
    Ingree

    OdpowiedzUsuń
  6. Wciąż mnie zadziwia jakie cuda można wyczarować z prostych elementów- cudne kwiaty!

    OdpowiedzUsuń

Dziękujmy za odwiedziny na naszej stronie i pozostawiony komentarz :)